Google’dan kullanıcıları takip için yeni teknoloji

Google, kullanıcıların internetteki faaliyetlerini izlemek için artık çerezlerin (cookies) yerine yeni bir teknoloji geliştirme çalışması yürütüyor.
Düzinelerce şirketin internet kullanıcılarının faaliyetlerini izlemek için sitelere yerleştirdikleri küçük iz sürücüler (çerezler) yerine Google her bir kullanıcı için gizli bir kimlikleyiciyi içeren kendisine ait bir sistem planlıyor.
Bu tarz bir hareket 120 milyar dolarlık online reklam pazarında da dengeleri değiştirebilir. Bu sektörde reklam verenler büyük oranda çerezler vasıtası ile hedef kitleye ulaşıyor.
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Google sözcüsü, “Bu teknolojik gelişmenin kullanıcıların güvenliğini artırmakla birlikte internetin ekonomik açıdan uygunluğunu da devam ettirecek. Bizim ve diğerlerinin bu alanda birkaç konseptimiz var ancak bunların hepsi hala çok erken safhalarda” dedi.
Bu adım reklam verenleri şu an zaten online reklamcılığın en büyük oyuncusu olan Google’a daha da bağlı hale getirebilir. Kullanıcıların alışveriş alışkanlıkları ve tercihleri ile ilgili bilgilere ulaşmak için reklam verenler kullanıcıları kendileri izlemeyi bırakıp Google’ın bu yeni sistemini kullanabilir.
Konuyla ilgili yorumda bulunan Share This şirketinin baş teknoloji yetkilisi Nanda Kishore, “Bu, reklam verenlerin kullanıcılar hakkında bilgi almasını sınırlayacak. Özellikle veriler sadece birkaç şirketin kullanımına açık olacak” dedi. Share This şirketi internet sitelerine çerezler yerleştiren bir şirket.
Reklam verenlerin kullanıcıları izlemesine yardım eden yazılım şirketi Tealium’un teknoloji uzmanı Mike Anderson ise reklam verenlerin çerezler yerine tek bir yerde toplanmış kimlikleyicileri tercih edebileceğini söyledi. Anderson kimlikleyicilerin tüketiciler hakkında daha detaylı bilgiler sunabileceğini ifade ediyor. Şu an için reklam verenler internet sitelerine çerezler yerleştiriyor. Ancak bir reklam veren farklı bir kod kullanıyor bu nedenle aynı kullanıcıyı takip edip etmediklerini bilemiyorlar.
USA Today’ın haberinde yer verdiği Google’ın teklifi reklam verenlere tüketicileri daha kapsamlı takip etme imkanı sunacak. Anderson bu noktada internetin daha temiz bir yer olacağını ifade ediyor.
Wall Street Journal’ın haberine göre, internette mahremiyetin tartışıldığı şu zamanlarda çekirdekler tepki çekiyor. Bazı tüketiciler takip edilmekten tedirgin olurken kendilerinin ne yaptıklarını takip edilmesini ve bilgilerinin üçüncü tarafa iletilmesini istemiyorlar.
Bu yıl Mozilla, Firefox tarayıcısına otomatik çerez engelleyici bir özellik yerleştirmeyi planladığını açıkladı. Microsoft ise son Internet Explorer sürümüne ise varsayılan ayar olarak “izlemeyi engelle” özelliğini getirdi. Apple’ın Safari tarayıcısı ise 2003 yılından bu yana çerezleri engelliyor. Ancak Google Chrome tarayıcısına çerezleri engelleyecek bir özellik eklememekte direniyor.