Panasonic’in kaynak robotu üretimi dijitalleştiriyor

Panasonic Factory Solutions, otomotiv sektöründe faaliyet gösteren Thyssenkrupp Bilstein’in Romanya’daki amortisör üretim hattında dijitalleşme sürecine destek verdiğini duyurdu. Şirketin Sibiu bölgesindeki tesisinde devreye alınan Panasonic TAWERS G4 Kaynak Robotu Sistemi, üretim hattının hızını, esnekliğini ve kullanılabilirliğini artırmayı hedefliyor. Yapılan açıklamaya göre, daha önce kullanılan iki eski kaynak robot hücresinden biri tamamen G4 sistemine yükseltildi. Sökülen bileşenler, diğer eski hücrenin ömrünü uzatmak için yedek parça olarak değerlendirildi.

Thyssenkrupp Bilstein, otomotiv satış sonrası pazarı için OEM amortisör tertibatları ve bileşenleri üretiyor. Şirket, Panasonic’in yeni nesil kaynak teknolojisiyle üretim verimliliğini artırırken, aynı zamanda dijital dönüşüm hedeflerine de bir adım daha yaklaştığını belirtiyor. Sistemin kurulumu, Panasonic’in iş ortağı SC Total Techniques Solutions SRL ile birlikte gerçekleştirildi. Proje kapsamında planlama, kurulum ve devam eden teknik destek süreçleri yürütüldü.

Tesiste toplam altı adet Panasonic TAWERS robot sistemi bulunduğu, yeni nesil G4 modelinin ise artırılmış kontrolör işlem hızı ve robotla optimize edilmiş iletişim kabiliyetine sahip olduğu belirtildi. Kompakt tasarımı sayesinde yer ve maliyet tasarrufu sağlayan sistem, dokunmatik ekran ile daha kolay programlama imkânı sunuyor. Panasonic TAWERS G4 ayrıca DTPS adlı çevrimdışı programlama yazılımı ile gerçek zamanlı üretim verilerine dijital erişim imkânı sunuyor. Bu özellik sayesinde üretim sırasında robotun çalışmasını durdurmadan yeniden programlama yapılabiliyor. Bu esneklik, mühendislerin yeni kaynak fikstürlerini CAD verileri üzerinden dijital ortamda test etmelerine olanak tanıyor.

Panasonic Connect Kilit Müşteri Yöneticisi Vincent Londsdale, sistemin sunduğu dijital test ve simülasyon imkânlarının üreticilere yatırım kararı öncesi avantaj sağladığını ifade etti. Londsdale, “Panasonic’in tüm robot hücrelerini tek bir standartta hizalama yeteneği, aynı sistemlerin ek maliyet olmadan farklı hatlarda da kullanılabilmesini mümkün kılıyor” dedi.

Video: BYD Tang | Amiral Gemisi SUV

Yeni videolar için buradan abone olun!